הצג תמונות
הסתר תמונות

עישון בהריון: סכנות בעישון ובחשיפה לעשן סיגריות

עישון בהריון יכול להביא איתו שלל תופעות לוואי, משקל לידה נמוך, השפעה שלילית על העובר ומצב בריאותו, מאמר זה מסביר את הסיכונים בעישון במהלך ההריון.

באופן כללי עישון מביא איתו השלכות שליליות רבות אותן חובה להכיר מראש. אך בהריון התופעות מחמירות, והן עשויות לפגוע בין היתר גם בעובר. במאמר הבא נדבר בהרחבה על הסיכונים של עישון בהריון, כך שכל מי שנכנסת להריון תכיר היטב מה עלול לקרות. כך יהיו לה את הכלים הדרושים להחליט האם להמשיך לעשן או להפסיק את העישון. המון הריוניות מספרות כי הן הפסיקו לעשן בתקופת ההריון, וכתוצאה מכך גם לא המשיכו אחריו. ההחלטה האם להמשיך לעשן או להפסיק בזמן הריון היא שלך, ואת צריכה להבין היטב את ההשלכות והסיכונים.

השפעות העישון על העובר

עישון סיגריות בהריון משפיע כמו שאמרנו גם על האישה ההרה, אך לא פחות חשוב על העובר. עוד לפני שהעובר נולד, לעישון עשויות להיות השפעות קריטיות עליו. הניקוטין עובר במחזור הדם של האישה ומגיע עד לעובר, דבר שמעכב רבות את התפתחותו התקינה. ישנם מחקרים המראים כי ישנו קשר ישיר בין עישון סיגריות בהריון לאוטיזם וכל מה שמתלווה לעניינים הללו. מחקרים אחרים מראים כי תינוקות לאימהות מעשנות נוטים להיוולד במשקל נמוך יותר, ועלולים לסבול מבעיות נשימה ומערכת החיסון מוחלשת.

עישון פסיבי בהריון מסוכן לא פחות

נשים הריוניות צריכות לדעת כי עישון בהריון לא חייב להיות אקטיבי ויכול להיות גם פסיבי. זוהי הסיבה שבגינה נשים הנמצאות בהריון מנסות להתרחק כמה שרק אפשר מאנשים מעשנים. חשוב לקחת זאת בחשבון בתקופת ההריון, ולהקפיד לשמור על העובר הקטן. העישון הפסיבי מביא להשלכות דומות מאוד לעישון האקטיבי, אפילו אם האישה ההריונית נמנעת מעישון בעצמה. חשוב לחפש אחר סביבה נקייה מעישון, ולבחון היטב את האפשרויות הניצבות בפנייה. כיום המודעות לעניין הזה גבוהה, ובמקומות רבים עושים מאמצים לאפשר סביבה נקייה מעישון.

עישון קנאביס בהריון – מותר או אסור?

אם עישון בהריון ידוע כמסוכן ולא מומלץ, לגבי עישון קנאביס בהריון הדעות מעט חלוקות. יש נשים רבות המשתמשות בקנאביס כדי להקל על הסימפטומים השונים של ההריון. עם זאת, רצוי מאוד להימנע מעישון מכל סוג, בין היתר גם עישון קנאביס. עישון מריחואנה בהריון יכול להוביל להשפעות דומות לעישון של סיגריות או כל חומר גלם אחר. לכן גם אם הקנאביס עוזר מאוד לסימפטומטיים של ההריון, אפשר לחפש אחר אלטרנטיבות אחרות. עישון גראס בהריון יכול להיעשות רק בהמלצת רופא מומחה ובמעקב מקיף מצידו על העובר. כך תדעי כי את משיגה את היתרונות הרצויים מעישון קנאביס, אך לא פוגעת בעובר הקטן.

כיצד ניתן לבצע הפסקת עישון בהריון?

נשים רבות המעשנות על בסיס קבוע מספרות כי הדבר העיקרי שקשה להן הוא להפסיק לעשן. הפסקת עישון בהריון. היא משימה לא קלה, בדיוק כמו הפסקת עישון בכל שלב אחר בחיים. עם זאת עלייך לזכור את הסיבה בגינה את מספיקה לעשן, העובר שאמור להיוולד בקרוב. בתור אמא עלייך לעשות כל מה שאפשר כדי לשמור עליו, אפילו אם הוא עדיין לא נולד. לכן ברגע שאת מציבה לעצמך מטרה ומסבירה לעצמך את הסיבות, אין סיבה שלא תפסיקי למשך תשעה חודשים את העישון. 

עישון בהריון בשליש הראשון מסוכן יותר?

עישון לאורך כל שלבי ההריון הוא מסוכן ועלול לפגוע במידה מסוימת בעובר הקטן. עם זאת עישון בהריון בשליש הראשון נחשב למסוכן הרבה יותר מכיוון שזהו השלב בו התינוק מתחיל להתפתח. אפילו אם מדובר על עישון בהריון 3 סיגריות ביום, ההשפעה על העובר עשויה להיות קשה במיוחד. עישון בהריון שבוע 5 ומעלה מסוכן גם כן, אך הוא עשוי להשפיע פחות על העובר בראייה לטווח הרחוק.

אין לראות בבלוג זה או בתוכן המופיע בו כתחליף לייעוץ רפואי. השימוש באתר ובתוכן הכלול בו הוא על אחריותו המלאה והבלעדית של המשתמש בלבד, ואינו מהווה, בשום מקרה, ייעוץ, הכוונה או המלצה מצד האתר.  האתר או מי מטעמו לא מעודדים במישרין או בעקיפין שימוש בסם כלשהו, לרבות קנאביס בכל צורותיו. אנו ממליצים ללקוחותינו שלא לעשות שימוש בסמים כלשהם ומדגישים שכל אביזרי העישון שאנו מוכרים מיועדים לשימוש עבור טבק לכל צורותיו בלבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן

אין כניסה לאתר לגולשים מתחת לגיל 21